Binnen de marketing van geneesmiddelen speelt de afdeling medical affairs een steeds grotere rol. Als Medical Advisor ben je het geweten van marketing en moet daarom als geen ander volledig op de hoogte zijn van de CGR regelgeving en de toepassing in de praktijk.

card image

Barbara Blok

Projectleider
+31(0)35 - 543 00 21

card image

Barbara Blok

Trainer
+31(0)35 - 543 00 21

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

De MSL als toegepaste marketing & communicatie adviseur

  • Basisprincipes marketing
  • Branding van een geneesmiddel
  • Hoe ziet een farmaceutisch brand plan er uit
  • De rol van medical in een marketing & sales organisatie

Wijzigingen CGR richtlijnen en de discussie hierin

  • Oorsprong en belang CGR
  • Overizcht van regels, uitspraken en adviezen
  • Omgaan met de regels in de parktijk
  • Casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk

 

Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.Na het volgen van deze module heb je als medewerker medical affairs inzicht in jouw rol binnen het brandteam, weet je wat marketing van je verwacht en hoe je optimaal met hen samen kan werken. Vanzelfsprekend ben je weer volledig op de hoogte van alle veranderingen binnen de CGR richtlijnen en de discussies hier in zodat je een goed advies kunt uitbrengen en mee kunt denken in het te voeren promotiemateriaal.

Facts

Doelgroep:Medical Advisors, Medical Science Liasons en geïnteresseerden in het onderwerp
Duur:Een halve dag
Vorm:Klassikaal
Tijd:Aanvang om 13.30 uur en einde omsstreeks 18.00 uur
Locatie:Nog te bepalen
Lunch / diner:n.v.t.
Competenties:n.v.t.
Kosten:€ 365,00,-

prof. mr. M.H. schutjens, hoogleraar farmaceutisch recht Universiteit Utrecht

drs. Menno Rijk, General manager Cegedim

prof. mr. M.H. schutjens, hoogleraar farmaceutisch recht Universiteit Utrecht

drs. Menno Rijk, General manager Cegedim

 

  • 14-05-2021

14-05-2021
Persoonlijke gegevens
Geslacht*
Titel: 
Voorletters*
Voornaam/roepnaam: 
Tussenvoegsel: 
Achternaam*
Functie*
E-mailadres*
Telefoon*
Vooropleiding*
Woonadres
Straat 
Huisnummer + toevoeging   
Postcode 
Woonplaats 
Factuuradres indien anders dan bovenstaand adres
Bedrijf 
Straat 
Huisnummer + toevoeging   
Postcode 
Plaats 
PO-Nummer 

Schrijf je nu in

Houd mij op de hoogte