Het curriculum Key Account Management is vernieuwd. De opleiding is meer dan ooit gericht op het vergroten van jouw persoonlijke impact. Naast het verbindend netwerken met stakeholders en het verkrijgen van inzicht in hun context en doelen, staan eigenaarschap, persoonlijk leiderschap en de regierol nemen centraal in deze opleiding. Wij ontwikkelen op een interactieve wijze jouw interactie- en adviesvaardigheden en jouw creativiteit om daarmee de beschikbare ruimte te benutten. Dit alles met als doel je plezier, beweeglijkheid en effectiviteit te vergroten.
Het curriculum is praktisch van opzet. De opgedane kennis wordt gekoppeld aan de benodigde vaardigheden en wordt direct toegepast in het opstellen van een field market access plan.
Onderwerpen en planning Modules:
Module 1
Blok 1. Introductie en toelichting op de opbouw van het curriculum
Blok 2. Expert aan het woord: Regelgeving en financiering intra- en extramurale zorg
Blok 3. Workshop: Verzamelen van gegevens, doelen en standpunten
Module 2
Blok 1: Theoretisch kader: De opbrengst van segmentatie en targetten
Blok 2: Expert aan het woord: Introductie in de farmaco-economie
Blok 3: Expert aan het woord: Business intelligence
Module 3
Blok 1: In gesprek met de stakeholder: Besturen van een ziekenhuis
Blok 2: Workshop: Maak van het accountplan een projectplan
Module 4 6 april 2020
Blok 1: Theoretisch kader: Samenwerken met stakeholder
Blok 2: In gesprek met de stakeholder: De RVE-manager
Blok 3: Expert aan het woord: Juridisch kader voor samenwerking met een zorgpartij
Module 5
Blok 1: Workshop: Impact
Blok 2: Theoretisch kader: Projectmanagement
Blok 3: Workshop: Leiderschap in projectmanagement
Module 6
Blok 1: Theoretisch kader: Het bouwen van een business case
Blok 2: Expert aan het woord: Waarde creatie en het bouwen van een value story
Blok 3: Workshop: Design thinking
Module 7
Blok 1: Workshop: Intentioneel onderhandelen
Blok 2: In gesprek met de stakeholder: Ziekenhuisapotheker
Blok 3: In gesprek met de stakeholder: Zorgverzekeraar
Module 8
Blok 1: Expert aan het woord: Het politieke landschap, trends en toekomstscenario’s
Blok 2: Workshop: Trendspel
Blok 3: Expert aan het woord: Value based Healtcare & AI
- Kennis van en inzicht in regelgeving, beleid en financiering van de Nederlandse gezondheidsmarkt
- Kennis van en inzicht in van gezondheidseconomie en farmaco-economie
- Inzicht in de financiering en realisatie van beschikbaarheid van geneesmiddelen op intra- en transmuraal niveau
- Inzicht in de doelen en belangen van de verschillende stakeholders binnen ziekenhuizen, zorgverzekeraars en overheid
- Selecteren, ontwikkelen en implementeren van een accountstrategie
- Ontplooien en versterken van vaardigheden voor de uitvoering van het accountplan; het sturen op waarde onder invloed van connectie, communicatie en participatie
- Authentiek leiderschap in multidisciplinaire samenwerking, zowel intern als extern
Facts
Doelgroep: | Customer facing professionals werkzaam binnen de Life Sciences & health industrie |
Duur: | 8 modules en bijeenkomsten binnen een periode van 1 jaar |
Vorm: | blended: online + klassikale bijeenkomsten |
Tijd: | Aanvang: 13:30 en einde 20:30 uur. De eerste module gaat start 16 december 2019, mits voldoende deelnemers |
Locatie: | Smelt Career Center Amalialaan 126 B Baarn |
Lunch / diner: | Tijdens de trainingen wordt een lichte maaltijd geserveerd |
Competenties: | Zelfkennis en authenticiteit, Persoonlijk leiderschap, Interactievaardigheden, Multidisciplinair samenwerken, Adviesvaardigheden , Overtuigingskracht en trots, Strategieontwikkeling, Projectmanagement, Nemen van de regierol, Onderhandelen, Story telling |
Kosten: | € 4.250,- (voor interimmers die lid zijn van het interim platform geldt een korting van 50%) |
Dit curriculum is ontwikkeld in samenwerking met experts in de betreffende vakgebieden w.o.:
- drs. Henk van Vliet, adviseur / consultant / toezichthouder zorg
- drs. Hans Feenstra, lid raad van bestuur ziekenhuis Martiniziekenhuis Groningen
- drs. Christian Vader, manager operations & innovation Alliance Healthcare, Ziekenhuisapotheker
- drs. Eric Smits, directeur/bestuurder ZANOB BV en manager bedrijfsvoering IGGRNL-MDL Jeroen Bosch ziekenhuis
- drs. Ulrich Oron MBA, apotheker, Independent healtcare consultant C3 adviseurs en managers
- drs. Michiel Verkoulen, Partner Zorgvuldig Advies
- Mr. Gertie Lintjens, of council Lifesciences BMS Derks Star Busmann
- Sara Oudenbroek, Axon Healthcare
- Ron de Vries, Business Partner bij Smelt Career Center
- Luyten van den Berg, Company Athletics
- Tanja Hoffman, TNJ Life Sciences Consultancy
- Drs. Iris Calmes, Manager Business Services bij Smelt Career Center
- Jochen Friedl, personal/team/business-coach
- The Decision Group
- Nog geen data bekend