Ben jij salesmanager van een farmaceutisch bedrijf en wil jij je salesforce optimaal begeleiden in het veranderproces van productbased selling naar het opbouwen van trusted partnerships? In het curriculum salesmanagement helpen we je op weg.

Het curriculum is opgebouwd uit zeven modules. Het eerste deel van een trainingsdag is gericht op kennisoverdracht en inzicht. In het tweede deel wordt gewerkt aan de doorvertaling naar de dagelijkse praktijk aan de hand van casuïstiek en workshops.

Onderwerpen en planning modules:

Module 1 – Leiding geven –

  • Verschillende stijlen van leiding geven
  • positief beïnvloeden

Module 2: – Inspireren – 

  • Motiveren en uitdagen,
  • Ontwikkelen van innovatieve teams

Module 3 – Ontwikkeling van je medewerkers – 

  • Feedback geven en ontvangen
  • Beoordelen
  • Groei en ontwikkeling van je medewerkers

Module 4 – Het coachen op opbouwen partnerships – 

  • Inzicht in het maken van een eigen regioplan
  • Targetting (IMS)
  • Het opbouwen van parnerships en het aansturen van je mensen hierin

Module 5 –  Financiering Zorg – 

  • Regelgeving van de zorg in de 1e en 2e lijn
  • Bekostiging van geneesmiddelen
  • Gevolg van beleid en ontwikkelingen op de productportfolio

Module 6 – Farmaco-economie – 

  • Inleiding in Farmaco-economie, interpretatie van FE gegevens
  • Waarde aantonen van een geneesmiddel
  • Mijn rol als sales manager

Module 7 –  Ontwikkelingen en trends – 

  • Het politieke landschap, trends en toekomstscenario’s
  • De rol van de sales manager in de toekomst

Het curriculum wordt gepland bij minimaal 8 deelnemers. Past deze opleiding helemaal bij jouw persoonlijke carrière planning of heb je een andere trainingesvraag neem dan contact op met Merijn Werkhoven op 035-5430021.

Onderdelen uit dit programma zijn ook op maat en in house te organiseren.

 

Na het volgen van dit curriculum heb je als deelnemer:

  • Inzicht in je voorkeursstijl van leiding geven en het effect daarvan op anderen
  • Inzicht in hoe je mensen kunt uitdagen en inspireren
  • Inzicht in je eigen beïnvloedingsstijl en kun je diverse stijlen toepassen
  • Geleerd te team tot een innovatief team te ontwikkelen
  • De kunde om je teamleden te laten excelleren
  • Inzicht in de gevolgen in beleid en ontwikkeling op financiering en bekostingen van geneesmiddelen
  • Inzicht in het aansturen van je mensen op het opbouwen van partnerships
  • De kunde om commerciële mogelijkheden te benutten en resultaten te sturen

Facts

Doelgroep:Salesmanagers binnen de farmaceutische of medical devices industrie
Duur:7 bijeenkomsten
Vorm:Blended: Online en klassikaal
Tijd:Aanvang 15:00 uur en einde omstreeks 20:30
Locatie:Smelt Career Center

Amaliaan 126 B

3743 KJ Baarn

035-5430021
Lunch / diner:Tijdens de trainingen wordt een lichte maaltijd geserveerd
Competenties:n.v.t.
Kosten:€ 3.500,-

De Smelt academy staat garant voor de kwaliteit van haar docenten. Aan dit curriculum werken mee:

drs. Henk van Vliet

drs. Ulrich Oron

drs. Michiel Verkoulen

e.a.

  • Nog geen data bekend

Houd mij op de hoogte