We kennen het: je hebt een DMU en die heb je zelfs in Veeva staan. Je hebt keurig alles op een lijst en weet precies wat iemands rol is in een account. Maar hoe weet je nu wat je ermee moet doen? Of wat moet je juist niet doen? Wat gaat werken en wat niet? En hoe verhouden de stakeholders zich onderling? En hoe staan ze ten opzichte van jezelf en je bedrijf? Waar liggen dan de mogelijkheden en de kansen? Kortom, tijd voor een workshop stakeholder management.
We kennen het: je hebt een DMU en die heb je zelfs in Veeva staan. Je hebt keurig alles op een lijst en weet precies wat iemands rol is in een account. Maar hoe weet je nu wat je ermee moet doen? Of wat moet je juist niet doen? Wat gaat werken en wat niet? En hoe verhouden de stakeholders zich onderling? En hoe staan ze ten opzichte van jezelf en je bedrijf?
Waar liggen dan de mogelijkheden en de kansen?
Kortom, tijd voor een workshop stakeholder management.Je gaat aan de slag met je eigen account. Gebaseerd op de methodologie van “familie opstelling” krijg je nieuwe inzichten of jouw realiteit. Door het toevoegen van kennis over belangen, invloeden en wat je meningen kunnen doen ga je zien waar de ruimte ligt in jouw gekozen account en ben je in staat acties op te stellen die passen bij jouw ervaring en inzichten.
In deze workshop ben je actief met je handen bezig, wordt je positief uitgedaagd en geholpen keuzes te maken. Al het geleerde neem je voor de rest van je carrière mee. De workshop leider heeft een stevig track record in de farmaceutische industrie en ervaring in en met accountmanagement en als leidinggevende.
Met de handen aan de gang in een workshop Stakeholder management.
Door middel van het neerzetten van alle stakeholders, aan de hand van een eigen casus/account/netwerk, en de deelnemer (jezelf in relatie tot hen te plaatsen) krijgt elke deelnemer een ander perspectief te zien. Wie heeft welke positie en hoe verhouden zij zich tot elkaar?
Zo krijgt de deelnemer begrip over wie de stakeholders zijn, wat je er dan mee moet doen en wanneer je dit moet doen. Tevens draagt de ervaring die de deelnemer op doet goed bij aan het beklijven van lesstof en gedragsverandering voor een lange termijn. Het is een goede uitdaging om onzichtbare zaken zichtbaar te maken, te kijken naar belangen en invloeden en welke acties daarop ondernomen kunnen worden. Het geeft een handvat hoe zaken in beweging te krijgen. Deze workshop is gebaseerd op de theorie van de “ familie opstelling” in de psychologie.
Facts
Doelgroep: | Iedereen die stakeholders nodig heeft om het doel te bereiken, rond projecten, accounts en/of regio's. |
Duur: | 0,5 dag |
Vorm: | Workshop |
Tijd: | In overleg |
Locatie: | In overleg |
Lunch / diner: | In overleg |
Competenties: | DMU management, How to connect with customers, Team development, Communications |
Kosten: | In overleg - na intake |
Sandra Hegge
Sandra heeft een lang curriculum vitae in de geneesmiddelenindustrie en een varieteit aan posties die zij succesvol heeft vervuld. Rode draad in de carriere van Sandra is het in beweging krijgen van teams naar een resultaat, met een brede aanpak, waarin investeren in het ontwikkelen van mensen en teams voorop staat.
- Nog geen data bekend