Blok 1: Theoretisch kader: Het bouwen van een business case
Leerdoelen:
• Waarom een business case?
• Toetsen van de business case aan de strategie
• Het ontwikkelen en toetsen van scenario’s
• Kosten- en batenanalyse
Blok 2: Expert aan het woord: Waarde creatie en het bouwen van een value story
Leerdoelen:
• Kennis over de waarde-propositie: wat is het en wat kun je ermee?
• Inzicht in het proces van positionering naar waarde-propositie van je product
• Inzicht in het creëren, opstellen en ontwerpen van een waarde-propositie
• Kennis over de waarde-propositie en de Klantensegmenten van het Business Model Canvas (BMC)
Blok 3: Workshop: Design thinking
Leerdoelen:
• Het versnellen van innovatie
• Wat is design thinking (the double diamond)
• Makkelijker tot innovaties komen
• Innovatievere oplossingen bedenken
• Creëren van draagvlak voor innovaties
Docenten
Mevr. drs. Iris Calmes, Manager Business Services bij Smelt Career Center
Dhr. drs. Ulrich Oron MBA, apotheker, Indipendent healtcare consultant C3 adviseurs en managers
Dhr. Jochen Friedl, personal/team/business-coach